Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

"Λίφτινγκ" στον ΟΛΠ για την πώληση

http://www.capital.gr/news.asp?id=1290699

Της Ρόης Χάικου

«Λίφτινγκ» εξωτερικό, με βελτίωση υποδομών, και εσωτερικό, με το εργασιακό κόστος να τίθεται επί τάπητος επιχειρείται στον ΟΛΠ με στόχο τι άλλο; Να καταστεί όσο πιο ελκυστικό γίνεται το πακέτο του 23,1% που θα διατεθεί προς πώλησης μέχρι το τέλος του έτους.

Και ανοίγει ένα ακόμη κεφάλαιο στην συνδικαλιστική ιστορία του Οργανισμού, αφού σήμερα διοίκηση και οι δύο ενώσεις που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών, έχουν το πρώτο ραντεβού τους για να συζητήσουν πώς θα περικοπεί το εργασιακό κόστος του ΟΛΠ.

Η βασική πρόταση της διοίκησης είναι η καθιέρωση του ρεπό, καθώς η εργασία στον ΟΛΠ είναι πενθήμερη και εάν κάποιος εργαζόμενος απασχοληθεί τα Σαββατοκύριακα λαμβάνει αυξημένο ημερομίσθιο, που μπορεί και να ξεπερνά τα 1.000 ευρώ το μήνα σε μικτές αποδοχές για δύο σαββατοκύριακα το μήνα.

Η πρόταση της διοίκησης, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, θα αφορά μεταξύ άλλων κυλιόμενο 5ήμερο εργασίας και τα ρεπό που θα δίδονται να καθοριστούν σε διήμερα. Αν δηλ. κάποιος εργαστεί από Παρασκευή έως Τρίτη, να λάβει ρεπό Τετάρτη και Πέμπτη κ.ο.κ. Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Παρά το γεγονός δε, ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 μειώθηκαν οι αμοιβές υπερωριών και αργιών κατά 30% έναντι του 2010, όμως ο ΟΛΠ λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο οπότε εκ των πραγμάτων η μισθοδοσία επιβαρύνεται με προσαυξήσεις. Οι δε συνολικές αμοιβές έχουν μειωθεί κατά 20,3%, αλλά η διοίκηση επιδιώκει να εξυγιάνει ακόμη περισσότερα τα οικονομικά του ισολογισμού του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μισθοδοσία του ΟΛΠ το 2010 ήταν 59,124 εκατ. ευρώ για τους 1.386 μόνιμους και τους 10 εποχικούς υπαλλήλους, ενώ στο τέλος του πρώτου εξαμήνου οι εργαζόμενοι ήταν 1.364 με συνολικές αμοιβές 25,6 εκατ. ευρώ. Τα δύο τελευταία έτη έχουν αποχωρήσει 280 άτομα και το ποσοστό των αμοιβών επί των συνολικών εσόδων μειώθηκε στο 50,3% από 71% που ήταν πριν από λίγα χρόνια. Είναι ενδεικτικό ότι το 2009 οι 1.638 υπάλληλοι του Οργανισμού κόστιζαν 70,266 εκατ. και στο πρώτο εξάμηνο του 2010 είχαν μειωθεί σε 1.501 άτομα με εργασιακό κόστος 32,4 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, η διοίκηση έθεσε ανοικτά θέμα στο διοικητικό συμβούλιο που συνεδρίασε χθες, απολύσεων ή εφεδρείας (αν και ο ΟΛΠ ως εισηγμένη εξαιρείται από το μέτρο) στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τα συνδικάτα και δεν επιτευχθεί η αύξηση της παραγωγικότητας. Και αυτό γιατί ο ΟΛΠ έχει καταφέρει να είναι κερδοφόρος και μόνο έτσι μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί με πιο ελκυστικούς όρους.

Αναφορικά με τις δραστηριότητές του Οργανισμού, η διοίκηση εμφανίζεται ικανοποιημένη από τη πορεία των οικονομικών, παρά την κρίση. Και δεν αποκλείει να κλείσει το έτος έχοντας εξυπηρετήσει εμπορεύματα και φορτία πάνω από 500.000 teus στον Προβλήτα Ι. Ικανοποιητική κρίνεται και η λειτουργία του Car Terminal, παρά το γεγονός ότι η εγχώρια αγορά ΙΧ παρουσιάζει κάμψη της τάξης του 50%. Στο 8μηνο του έτους έχουν εξυπηρετηθεί transit φορτία που ξεπερνούν τις 325.000. Ανάλογα θετική είναι και η εικόνα στην κρουαζιέρα.


roi.haikou@capital.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: